Організація навчально-виховного процесу


                               ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

Градизька гімназія імені Героя України Олександра Білаша здійснює свою діяльність на підставі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з урахуванням вимог Концепції профільного навчання у старшій школі, Положення про гімназію, власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів.
Згідно зі Статутом заклад освіти має таку структуру:  початкова школа 1 – 4 класи;  у 5–9 здійснюється допрофільна підготовка у формі введення факультативів, курсів за вибором, поглибленого вивчення окремих предметів,  що дає змогу максимально врахувати індивідуальні розумові особливості учнів, виявити їхні інтереси і нахили до цих предметів, та профільна старша школа  – 10-11 класи.
Мова навчання – українська.
Враховуючи потреби учнів, побажання батьків, фахову підготовку педагогічних кадрів, матеріальну базу кабінетів, у старшій школі введено художньо-естетичний, технологічний, фізико-математичний та філологічний профілі.
      З урахуванням поетапного переходу закладів освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом на 2019/2020 навчальний рік робочі навчальні плани розроблено:
    для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН України від 21.03.2018 № 268); (типова освітня програма, розроблена під керівництвом Р. Б. Шияна);
для 2-4 класів – Державного стандарту початкової загальної освіти (2011), типових освітніх програм (наказ МОН України від 20.04.2018 № 407).
     Навчальні плани для школи  ІІ ступеня та ІІІ ступеня на 2019-2020 навчальний рік розроблено відповідно до наказів № 405, № 406, № 408 від 20 квітня 2018 р.:
для 10-11 класів відповідно до наказу МОН №1541 від 24.11. 2017 р.
    У змісті всіх навчальних програм послідовно впроваджено компетентнісний підхід, який відповідає стратегічному напрямку розвитку освіти в контексті положень Концепції  «Нова українська школа» та показано особливості запровадження наскрізних змістовних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання.
         Одним із основних завдань загальної середньої освіти, визначених Законом України  «Про загальну середню освіту» (ст.5) є виховання громадянина України, поважного ставлення до Конституції України, державних символів, шанобливого ставлення до родини, національних цінностей українського народу.
     Засобами досягнення визначеної мети є:
- науково обґрунтований пошук і відбір здібних, талановитих і обдарованих дітей, одержання ними під керівництвом кваліфікованих педагогів високого рівня знань, що забезпечує державний стандарт;
  - інтенсифікація навчального процесу шляхом впровадження інноваційних технологій, різноманітних форм навчання (факультатив, творча студія, творчий звіт, науково-дослідницька робота в МАН, тощо);
- співтворчість педагогів та учнів, особистісно орієнтований навчально-виховний процес, структурований на солідарній основі.
 Гімназія здійснює підготовку учнів за художнього-естетичним напрямом
Методологічною основою загальної середньої освіти є пріоритет загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально-виховного процесу на особистість дитини. Особлива увага має приділятись вивченню учнями української мови, вітчизняної історії та культури, опануванню принаймні однією з іноземних мов, комп’ютерною грамотністю.
     Типові навчальні плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов’язкову для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і форм власності та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової. У 2019-2020 н. р. в 11-А класі продовжується вивчення інтегрованого курсу «Природничі науки». За новим державним стандартом у 10 класі вивчається предмет «громадянська освіта».
       При гімназії функціонує початкова школа згідно з рішенням Глобинської районної ради, що є базовою для гімназії. Усі класи початкової школи є класами з підвищеним рівнем навчання, які  працюють за новим Державним стандартом.   
У 1-2  класах у 2019-2020 н. р. Продовжується впровадження Концепції НУШ. Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями в рамках інтегрованого предмета «Я досліджую світ»: мовно-літературна - 2; математична-1; природнича, технологічна, інформатична, соціальна і здоровязберігаюча, громадянська та історична – разом 4 год. для 1 класу, 8год. – для 2 - 4 класу;       інтегрований предмет «Мистецтво» реалізується окремими предметами «Образотворче мистецтво» і «Музичне мистецтво».
        В основу систематизації нової редакції Державного стандарту покладено освітні галузі «Мови і літератури», до яких входять англійська мова (2-4 класи), «Математики», що передбачає вивчення інформатики  (2-4 класи); «Суспільствознавства», яке реалізується вивченням курсу «Я у світі»  (3-4 класи).
        Додаткові години на предмети варіативної  складової, курси за вибором індивідуальні та групові заняття  розподіляються так:
2-4 класи – 2 години (на підсилення предметів інваріантної складової – математика, українська мова);
       У гімназії вивчається друга іноземна мова - французька.
       На виконання статей 15-16 Закону України «Про загальну середню освіту» та положень Концепції загальної середньої освіти 2004-2005 н.р. про профільне навчання  згідно кожного профілю варіативна частина навчального плану включає поглиблене вивчення предметів згідно профілів навчання.
      Програми курсів за вибором та факультативів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, вміщено у збірниках:                      
      Народознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Українська мова. 5-9 класи" (укладачі Шелехова Г.Т., Пентилюк М.І., Новосьолова В.І.,.Гнаткович Т.Д., Коржова Н.Б.,  Таранік-Ткачук К.В.) Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 № 664.
      Етика. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-6 класи. А.І.Єфіменко, Л.Л.Хоружа.  
      Історія Полтавщини. Поурочно-тематичне планування курсів з історії Полтавщини. ПОІППО, Полтава, 2005.
      Основи теорії літератури. Українська література. Програми факультативів та спецкурсів.  Київ. - «Шкільний світ». - 2007.  
      Практичне право. Збірник навчальних програм курсів за вибором для учнів 1- 9 класів основної школи та 10-11 ч. ІІ
     Створення мультимедійних презентацій засобами програми PowerPoint».
Нікітіна
 О.С. Лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-60 від 13.02.2013 Лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-60 від 13.02.2013 Протокол засідання  Навчально-методичної комісії МОН №3 від 30.09.2012 .
       Технологія вишивання стрічками. Костюк Н.  К.: Літера ЛТД, 2010
       Креслення.  Офіційний веб-сайт МОН України (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html).
    Для дітей з особливими потребами організовано індивідуальну форму та інклюзивне навчання (накази МОН від 12.06.18р. № 627 та  від 05.02.18 № 2.5-281)Згідно з «Положенням про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»  із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки від 15.10.2004 №797 встановлено таку кількість годин для індивідуальної форми навчання:
          1 – 4 кл. – 10 год. на тиждень на кожного учня;
         5, 6 кл. –   інклюзивне навчання  – 24 год. на тиждень.
Індивідуальні навчальні плани складено на основі відповідних Типових навчальних планів.
     Гранична наповнюваність класів та поділ  на групи при вивченні, іноземної мови, інформатики, трудового навчання здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002  № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) комплектуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах». Вивчення предмета «Захист Вітчизни» здійснюється окремо для юнаків та дівчат.
      Дівчата, які навчаються у 10 класі, вивчають швейну справу, хлопці 10 класу (технологічний профіль) – тракторну  справу.
       У гімназії в 10-11 класах навчається 30 хлопців. Тому, згідно положення про майстрів, з 01.09.19  майстрами виробничого навчання будуть працювати  Дорошенко С.В. та Оністрат О.С. (відповідно по 0,5 та 0,3ставки).
   У 2019-2020 н.р. гімназія продовжує працювати над проблемою: «Використання сучасних освітніх технологій у навчально-виховному процесі як необхідна передумова творчого росту учителя і розвитку здібностей учнів».
       Відповідно до постанови КБМ України від 14.01.04 року № 24 «Про затвердження Державного стандарту базової і  повної загальної середньої освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.
   У гімназії впроваджується система  фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи (наказ МОН України від 21.07.03 року № 468), яка спрямована на реалізацію основних напрямів національної доктрини розвитку освіти і цільової комплексної програми «Фізичне виховання і здоров’я нації». Крім проведення уроків фізичної культури, обов’язкові фізкультурно-оздоровчі заходи.
   Освітня галузь «Здоровя і фізична культура» реалізується навчальними предметами «Фізична культура»  та «Основи здоровя».
 У цьому навчальному році в гімназії буде  працювати ГПД (1-6 кл. - вихователь     Коновалова Т.О.).




Немає коментарів:

Дописати коментар